Leveransalternativ

Sängleverans

Vi har tagit fram ett antal leveransalternativ som sparar tid och pengar samtidigt som de skonar din rygg.
 

POSTPAKET – Leverans till postombud

  • Paket som t.ex. örngott och påslakan kan du välja att få levererade direkt till ditt närmaste postombud. 
  • Du får ett sms eller ett brev när du kan hämta ut ditt paket.
  • Hämta paketet när du vill och kan inom 14 dagar.
  • Ta med legitimation. Ombud visar bådas legitimation.
  • Pris: 0 kr (Om du inte hämtar ut ditt paket betalar du returfrakten på 79 kr)
     


HEMPAKET – Hemleverans (små paket)

  • Paket som väger mindre än 20 kg kan levereras hem till dig.
  • Du blir uppringd eller får ett sms 30 minuter innan hemleverans.
  • Pris: 79 kr
     

STANDARD - Hemleverans (stora paket)

  • När din order ankommit till den lokala terminalenblir du kontaktad av leveransbolaget för bokning av leveransdag och lämplig tid.
  • Du blir uppringd av leveransbolaget eller får ett sms 30 minuter innan varan ankommer (inom överenskommen tid).
  • Varan levereras till tomtgränsen (port, grind eller garageuppfart).*
  • Pris: 495 kr
     


SMIDIGT - Hemleverans med inbärning

  • När din order ankommit till den lokala terminalen blir du kontaktad av leveransbolaget för bokning av leveransdag och lämplig tid.
  • Du blir uppringd av leveransbolaget eller får ett sms 30 minuter innan varan ankommer (inom överenskommen tid).
  • Varan levereras hem till dig.*
  • Varan med emballage bärs in av två personer till det rum du väljer.
  • Pris: 795 kr
     


PREMIUM - Fullservice med montering

  • När din order ankommit till den lokala terminalen blir du kontaktad av leveransbolaget för bokning av leveransdag och lämplig tid.
  • Du blir uppringd av leveransbolaget eller får ett sms 30 minuter innan varan ankommer (inom överenskommen tid).
  • Varan levereras hem till dig.*
  • Varan bärs in av två personer till det rum du väljer.
  • Produkterna packas upp och monteras.**
  • Förpackningsmaterialet tas om hand och återvinns.
  • Pris: 1395 kr

     

TILLÄGG - Retur av gammal säng

  • Vi tar med din gamla säng och återvinner den (kan endast väljas tillsammans med alternativen Smidigt och Premium). 
  • Pris: +300 kr

     

Att tänka på före leverans

  • Ha fri gångväg till sovrummet. Kontrollera framkomlighet i trappor och liknande.
  • Du ansvarar för dina ägodelar. Motverka skador genom att skydda ömtåliga golv och trappor, plocka även bort prydnadssaker. Leveranspersonalen har inte möjlighet att ta av sig skorna av säkerhetskäl.
  • Uppfylls inte detta förbehåller vi oss rätten att avbryta leveransen och återkomma vid ett annat tillfälle. Du debiteras då för båda leveranstillfällena.


Att tänka på under leverans

  • Var hemma på bokat leveransdatum. Se till att vara nåbar på telefon inom avtalat leveransintervall. Kan leverans inte ske på grund av att du inte varit nåbar tas en avgift ut.
  • Kontrollera att du fått rätt antal kolli och att inget är skadat eller smutsigt. Om något inte skulle stämma antecknas detta på transportörens fraktsedel och rapporteras till SOVAs kundsupport inom en vecka. Bilder på skadan ska bifogas.
  • Kontakt: kundsupport@sova.se, telefon 010-10 22 400
     
*  Om transportören inte anser platsen säker eller farbar lämnas varan så nära bostaden som möjligt.
** Gäller inte väggmontering eller sängbord. Rummet måste ha fri och anpassad golvyta för den nya sängen (den gamla sängen ska exempelvis vara flyttad och nedmonterad).

  • Observera att leverans till butik ej är möjlig. 
  • Lokala avvikelser kan förekomma.